воскресенье, 18 марта 2018 г.


Основні складові здоров’я: фізична, соціальна, психічна, духовна.
Учені вважають, що здоров'я — це «стан повного фізичного, духовного й соціального благополуччя, а не лише відсутність хвороб та фізичних дефектів». А от у побутовому розумінні здоров'я — це всього-на-всього відсутність хвороб. Багатьох людей, перш за все, цікавить фізична складова здоров'я, проте вона не єдина, хоча й є дуже важливою.
Отже, щоб бути здоровим, недо­статньо мати тільки здорове тіло. Адже, якщо людина не живе ду­ховним життям, її фізичні ре­зерви швидко вичерпуються, що неминуче призведе до хвороби. Якщо людина перебуває трива­лий час в атмосфері страху, стре­су, це може призвести до онкологічних, серцево-судинних чи психічних захворювань.
І навпаки, в історії людства відомі випадки, коли завдяки ве­ликій духовності та вірі люди з надзвичайно важкими захворю­ваннями чи травмами не тільки одужували, але й поверталися до активного життя.
Люди, які ведуть здоровий спосіб життя, відрізня­ються високою духовністю, дотри­муються правил безпеки праці, за­лишаються здоровими і активними до глибокої старості, навіть якщо вони проживають в екологічно за­бруднених регіонах, у великих індустріальних містах чи працю­ють на «шкідливому» виробництві. Здоров'я значною мірою залежить від умов жит­тя і праці, що визначаються політичним устроєм і рів­нем соціально-економічного розвитку держави, а також від екологічних і географічних чинників навколишнього середовища. Головним же чином воно залежить від спо­собу життя людини, її духовності, світогляду, ставлен­ня до власного здоров'я та до інших людей і природи .
Згідно даних Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ)здоров'я визначається надзвичайно різними складовими. Вони взаємопов'язані, й кожна з них робить свій внесок у здоров'я лю­дини. Людину вважають здоровою тільки тоді, коли вона здорова фізично, соціально, психічно і духовно.










Фізична — складова, що визначає фізичний (тілесний) стан люди­ни, її розвиток. Це можливість виконувати певні дії: рухатися, працю­вати, пристосовуватися до змін довкілля.
Соціальна — складова, що окреслює ефективну взаємодію люди­ни із соціальним середовищем (сім'я; колектив учнів у класі, гуртку; суспі­льство). Відповідний соціальний статус людини, вміння спілкуватися з навколишніми дає змогу створити належні умови для формування і зміцнення здоров'я.
Емоційна — здатність розуміти почуття, висловлювати і контро­лювати їх. Важливо комфортно почуватися, беручи до уваги емоції людей, що тебе оточують.
Інтелектуальна — здатність сприймати, засвоювати та аналізува­ти інформацію, творчо її використовувати для прийняття відповідних рішень щодо поліпшення стану свого організму.
Духовна складова — основа здоров'я, що показує самовдосконалення і духовний розвиток особистості, який виявляється у розумінні сутності довкілля, набутті унікальної властивості вибору власної віри.
Бережіть здоров’я з молодих літ, зміцнюйте і примно­жуйте його! Не розтринькуйте даремно цей безцінний скарб, дарований вам, Природою і вашими предками. Ваше здоров'я значною мірою залежить від кожного з вас.

Комментариев нет:

Отправить комментарий